Fall

Publicerad 2012-10-11 03:46:00 i

Nu är det verkligen höst här, och som fällman sa. Ena dagen så gick man i shorts för att sedan vakna upp nästa morgon och det är 10 grader varmt ute. I morse var det 5 grader, huga jag som hade längtat efter höst är inte så pepp längre. Det är kallt, blåsigt, regnigt.

Den här veckan har gått snabbt, och den har bestått av det gamla vanliga. Imorgon har jag bara en lektion eftersom mina två andra är inställd. Lärarna yttrade bara att kom inte till lektionen på torsdag, och det tackar man inte nej till.

Just de, OBAMA har varit här. Det är fjärde gången han är här för att "predika" sitt budskap och visst såg man att en riktig kändis var på väg in till campus. När jag kom ut från lektionen i tisdags så möttes jag av säkert 50 poliser, en vid varje byggnad. Det var knäppt tyst och bussar ockuperade vägarna så ingen bil kunde köra. Det var 5 timmar innan han skulle komma så jag kan bara tänka mig hur galet det var när han väl var där. Just nu är det mycket prat om president valet, och jag bryr mig inte ett skit om det som vanligt. Politik har aldrig varit en av mina starkaste sidor men det är ändå intressant att lyssna på alla åsikter som alla har.

Förutom de, så saknar jag min man fruktansvärt mycket just nu. På fredag är det min födelsedag och det enda jag önskar är att få träffa mina nära och kära. Har inte kramat henke sedan 18 augusti och det är ett tag sedan men vid jul får jag äntligen komma hem. Jeez, vad jag saknar den guldklimpen just nu.

Här är två bilder som jag googlade fram från när Obama var här;

obesegrade

Publicerad 2012-10-07 23:47:56 i

Äntligen tillbaka i cbus efter varit borta sedan i torsdags. Vi lirade som sagt i Minnesota mot Duluth och vi vann båda matcherna! Så jävla grym insats av alla i laget! På fredagen så vann vi med 3-1 och igår vann vi med 3-2 så det har varit en grymt skön hemresa! Efter matchen så bussade vi tillbaka till Minneapolis, kom dit igår kväll och sedan flög vi hem i morse. Kom tillbaka till cbus vid 13 idag och sedan dess har jag inte gjort många knop.
Ätit, städat, och tvättat. Tvätt högen var enorm, inte så konstigt kanske eftersom jag bara har tvättat en gång sedan jag kom hit (19 aug). haha!

I morgon börjar ännu en vecka med träning och skola. Sedan lirar vi mot ND på fre/lör, ska bli riktigt kul! Tråkigt värre att fällis inte är här. Hade verkligen sett framemot lite mys och pillande i håret. Kanske låter lite konstigt, men hon har faktiskt MVG i att pilla/massera en i håret medan man sitter och pratar, eller kollar på tv. Och det är bara en utav de saker som hon har MVG i.

Dags för solsidan, såg att det var premiär idag så nu ska jag passa på och se!

tjing!

Duluth, Minnesota

Publicerad 2012-10-05 21:55:08 i

Första roadtripen för säsongen! Vi åkte igår (torsdag), tidigt flyg till Minneapolis och sedan bussade vi 2 dryga timmar till Duluth. Dock fick jag mycket plugg gjort på dem timmarna så det var behövligt.
Käkade, tog en låååång nap och sedan hade vi ispass. Efter ispasset så åkte vi och käkade middag på restaurang Grandma's och gud vilken god chicken wild rice soppa de har alltså. Gudomligt god, nästan så man skulle kunna leva ett år på bara den soppan. Efter middagen rullade vi vidare till lagaktivitet som var att besöka en spökbåt. Man brukar ju hitta spökhus lite här och var, men nej nu var det en båt/färja som låg vid hamnen ganska nära hallen. Spök/skrämmande saker har aldrig riktigt varit min grej men det var väl roligt (?). Den roligaste grejen var iaf en toalett som exploderade så det kändes som man fick bajs i ansiktet.. hahaha, typiskt annie humor.

Det är kallt här. Igår snöade det lite till och med. Fällis berättade att det snöade i ND också, känns som det kan mycket väl bli en kall vinter. Tack och lov, vi är mer söderut så sverige kyla klarar jag mig förhoppningsvis utan.

Dags för en nap nu, sedan är det gameeee...

Sept. 30th

Publicerad 2012-10-01 03:23:19 i

Söndag och ännu en vecka har gått. Den här veckan har varit riktigt rolig, anledningen är rätt enkel: vi har äntligen börjat lirat. Vi lirade mot Lindenwood ett division ett lag, (högsta ligan), men som inte spelar i våran conference. Under säsongen så måste vi lira drygt 4 sådana matcher, fråga mig inte varför men det har väl med alla de där reglerna att göra som vanligt.

Söndag idag och det har varit lika med pluggggg... Började med ett träningspass på RPAC och sedan gick jag till bibblan och pluggade. Pratade med svärpärorna en sväng, och det var inte i går så det var mys! Sen skypade jag med emil en sväng och det är alltid lika underhållande!

Annars har det inte hänt så mycket mer idag.
Ser framemot den här veckan. Förutom måndag och tisdag då eftersom jag har prov då men när tisdag är över så kan jag äntligen andas igen. Sen flyger vi till duluth på torsdag, vi lirar i minnesota fre/lör.

här kommer lite bilder från helgen:

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.