Duluth, Minnesota

Publicerad 2012-10-05 21:55:08 i

Första roadtripen för säsongen! Vi åkte igår (torsdag), tidigt flyg till Minneapolis och sedan bussade vi 2 dryga timmar till Duluth. Dock fick jag mycket plugg gjort på dem timmarna så det var behövligt. 
Käkade, tog en låååång nap och sedan hade vi ispass. Efter ispasset så åkte vi och käkade middag på restaurang Grandma's och gud vilken god chicken wild rice soppa de har alltså. Gudomligt god, nästan så man skulle kunna leva ett år på bara den soppan. Efter middagen rullade vi vidare till lagaktivitet som var att besöka en spökbåt. Man brukar ju hitta spökhus lite här och var, men nej nu var det en båt/färja som låg vid hamnen ganska nära hallen. Spök/skrämmande saker har aldrig riktigt varit min grej men det var väl roligt (?). Den roligaste grejen var iaf en toalett som exploderade så det kändes som man fick bajs i ansiktet.. hahaha, typiskt annie humor. 
 
Det är kallt här. Igår snöade det lite till och med. Fällis berättade att det snöade i ND också, känns som det kan mycket väl bli en kall vinter. Tack och lov, vi är mer söderut så sverige kyla klarar jag mig förhoppningsvis utan. 
 
Dags för en nap nu, sedan är det gameeee...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela