smaklöst

Publicerad 2012-09-05 04:59:00 i

Hur lyckas jag ständigt göra mina måltider smaklösa? Idag gjorde jag kycklinggryta med curry men även fast jag hade curry som krydda så blev det ändå smaklöst. Samma sak hände när jag lagade maten till h i somras då han till och med ogillade maten. Han som kan äta vad som helst åt inte ens upp det och då är det illa.

Annars så är jag tillbaka i skolbänken efter ledighet sen torsdags. Det gick helt ok, förutom att jag var tvungen att gå till starbucks och köpa en liter kaffe innan sista lektionen. Träning efteråt och det gick bra. Det jag gillar här är att träningen är varierande och annorlunda från hemma. I dag körde vi kondition, 3.2 km med en drygt 15 kilos vikt som man skulle bära. Och det var det svåraste utav allt. Armarna var helt döda, och lika så höfterna eftersom det fanns inget grepp om vikten så det var sjukt svårt att bära den.

Nog om träning.. I dag åkte jag och handlade mat för första gången. Jag lånade minttu's vita fina bil och drog i väg. Allt gick bra förutom då jag stod och packade in i bilen då en kvinna kom och frågade om skjuts eller pengar till taxi. Hm, neej! I vanliga fall brukar man kunna se på hur dem klär sig osv när de är hemlösa/fattiga men hon såg liksom vanlig ut så jag blev lite skrämd. Tog vita faran och drog snabbt därifrån. Efteråt när jag kom hem så tipsade tina om att dra det svenska kortet. Att man inte förstår något och kan inte prata engelska. Kanske borde jag göra det nästa gång. Haha.

Här är en bild från båten i söndags. Mer kommer sedan

 
 
En bild från förra helgen

Kommentarer

Postat av: Fjallis

Publicerad 2012-09-12 21:51:02

Du. Fin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela