bloggtorka

Publicerad 2012-09-26 04:17:25 i

vilket jag förstod skulle hända redan när jag började blogga igen. 
Det händer just nu inte allt för mycket i mitt liv. Eller, allting händer, mycket händer men det är ofta samma saker som jag redan nämnt tusen gånger här. Dagarna rullar på, skola, träning, plugg. Det är ungefär så varje dag ser ut förutom mån/ons/fre då jag inte har lektion. Dock blir det aldrig någon sovmorgon. Oftast blir det läxläsning i pyjamas i sängen med en kopp java. Det är inte helt fel det heller. 
 
Idag hade jag prov i abnormal psych, aka psykisk ohälsa (?). Det gick bra, förmodligen för att jag hade en studypartner (en kille i hockeylaget) som är ett geni. Vi satt efter min träning igår och gick igenom allt på biblioteket och det hjälpte!! 
 
I helgen hade vi våran första "official practice", 07.00 på lördag morgon. Ja, ni hörde rätt.. 7 på morgonen och kvällen innan så trodde jag helt ärligt att jag skulle skjuta mig själv när väckaren gick i gång MEN det gick relativt bra att kliva upp 05.30. Träningen gick bra, mer än bra och även fast mina china-ögon var mindre än någonsin, och kudden var kvar i ansiktet så gick det bra. Det var en riktigt rolig träning och det kändes skönt att äntligen vara i gång med laget/coacherna. 
Den här veckan har vi kört på, träningarna har varit relativt hårda än så länge men på torsdag väntar en mer lugnare träning (förmodar jag) eftersom vi lirar första seriematchen på fredag. Känns riktigt roligt förutom att min D partner har halsfluss och förkyld x1000. Jeez, kom just på en annan sak som är annorlunda än hemma. Hemma ifall du har halsont och inte alls känner dig kry så tränar du inte. Så är det bara. Här ska du fan vara nära döden för att inte få träna. Som sagt är min partner dödsförkyld. Hon testades för körtelfeber igår men fick provsvar idag på att det inte var det. Så, i väntan på att veta vad det är så var hon tvungen att träna.. Idiotskt om du frågar mig. Det är inte direkt så att hon är helt frisk för att hon inte hade körtelfeber... PUCKON! 
 
näe, nu kastar jag in handduken för idag. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela