Tillbaka till ensamheten.

Publicerad 2012-08-21 03:16:06 i ,

Nu kanske jag tog i för mycket men på något sätt så blir det som en ensamhet. Inte direkt för att jag är ensam ensam, men för att alla mina nära och kära är så långt bort. Visseligen har jag ju Minttu och resten av laget men det blir liksom inte på samma sätt.
Jag är alltså tillbaka i Columbus, OH. Hockeysäsongen är på väg att dra igång, skolan börjar om två dagar och det känns faktiskt rätt roligt. Hockeyn framför allt känns riktigt spännande. Vi har 6 nya i laget och i morgon drar nästan allt igång med möten osv. Vädret är riktigt bra, 27 grader visade det idag och det känns skönt att äntligen få befinna sig i värmen, till skillnad från vädret vi hade i svearike den här sommaren.
Jag anlände till U.S igår kväll, och idag har jag mest spenderat dagen med att få ordning på mitt rum och framför allt min garderob. Har så snuskigt mycket kläder och man funderar liksom, hur ska man få hem allting?! Slänga vill man sällan göra när det gäller just skor och kläder men jag har inget val känns det som. Det är tur man har några turer hem till sverige att plocka på sig saker innan riktiga flyttlaset går.
Med hjälp av lite hittegods från Teal så har jag fått det riktigt mysigt i mitt rum där jag spenderar mesta delen av tiden då jag är hemma.
Fällis är på andra sidan tråden, alltså skype och det är hon som fick mig att börja blogga igen (?), men känner redan att bloggtorkan är på väg. 8 månader sedan sist och det är väl kanske dags att börja. Men förvänta er inget storartat gott folk. Några inlägg i veckan blir det, men inte mer än så. Känns som jag kommer ha alldeles för mycket skolarbeten för att bedriva en världsklass blogg som a'la Fällis.
Mer om fällis. Det känns riktigt bra att ha en kamrat här. I USA menar jag, som inte är sådär jätte långt ifrån och som känner lika som mig gällande att bo långt ifrån. Nu har vi iaf varandra, och det är tur!
Hahahaha, Blir inge dagen's outfit idag. Tyvärr.
Hej så länge, puss!

Kommentarer

Postat av: Fällis

Publicerad 2012-08-21 03:22:22

Ja vi har varandra! Himla tur det. Plus kärlek hemma, vilket gör det extra speciellt. Skönt att höra din röst<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela