Ny semester

Publicerad 2012-08-23 19:43:30 i ,

Alltså inte semester utan semester. Vi har bytt vårat skolsystem så iställer för att våra terminer heter quarters så heter de nu semesters och istället för 3 quarters har vi nu 2 semesters. Och efter första riktiga dagen med tre lektioner så har jag på känn att det här kan bli den bästa terminen någonsin!
Jag har fem kurser;
  • Food science- en online kurs. Inga lektioner och allt sker på datorn. Vi är fem pers från laget som tar denna kurs så det kommer vara kung!
  • American History- Okej, den här kursen suger MEN är också online så jag slipper lyssna på en lärare som pratar gallemattias 5 timmar i veckan. Slutprovet är online eller en uppsats och skrivning är vad jag är bra på så det blir förmodligen uppsats för min del.
  • Psych- Abnormal Psychology- Ja, man hör ju på namnet att denna kurs handlar om mentala sjukdomar och andra intressanta saker. I den här kursen har jag "bara" tre prov. Inga läxor eller uppsatser.
  • Psych- HUMAN SEXUALITY- Kanske den bästa kursen någonsin. Läraren är kung, så jävla skön! Allt vi kommer att prata om är sex så det känns riktigt kul, haha. I den kommer jag göra alla prov och läxor online så min final kommer också vara online vilket är riktigt skönt! Hon förklarade om boken som vi måste ha och hon sa "Boken innehåller väldigt mycket sex bilder, så då vet ni har rätt bok. Om ni har en använd bok så kanske dem bilderna är utklippta men det är därför att det är riktigt spännande bilder".
  • Psychology of Childhood- Vi kommer ha 5 quizzes, (Små prov) under lektionstid och ett slutprov. Men, bara 5 av de 6 proven räknas så om jag har fått bra på alla 5 quizzer så behöver jag inte göra ett slutprov. Så sjukt kung!
Så om man ska räkna lite snabbt så kan det betyda att jag i December "bara" kommer att göra 1 prov i klassrum, 2 prov online, och en uppsats. Det går knappt att få det så mycket bättre!
Annars då. Vi hade fystester i går och det gick riktigt bra. Skönt att få bort dem jobbigaste testerna.
Vid 17 i dag så drar vi igång dag två och sedan på fredag kommer vi bli klar med allt.
Nu blir det lite vila, käk och skype innan jag och MT drar till hallen.
Tjing!

Kommentarer

Postat av: Fällis

Publicerad 2012-08-24 05:10:51

Jaha. Vad har du för superskola?

Svar: Du borde komma hit istället. Vem tackar nej till en sådan kurs? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela