när ska veckan ta slut?

Publicerad 2012-08-29 04:16:00 i

Tisdag, men som känns som en torsdag. Min kropp är död och det är väl ett bra tecken på att pre-season har dragit i gång. Skolan har också dragit i gång på riktigt, funfun... Även fast mina lektioner är helt ok så är ju ändå inte skola särskilt roligt. Speciellt inte om en av mina lärare gick i genom sin powepoint (lektions material) i turbo fart. Hela klassrummet satt som fundersam över hennes speed, och jag var mer som ett frågetecken. Skämtar hon eller?! Var flera gånger på väg att lägga ner pennan för jag hann skriva ett ord på varje slide. Lyckat.

Min sex kurs var rolig i dag. Hon skrev på tavlan alla "bad words" som man säger till killar respektive tjejer. Satt och funderade då, finns det verkligen så många sexuella smeknamn till tjej/kill på svenska? Man visste inte ens vad två av dem orden betyder, men resten av klassen skrattade så det vara bara att hålla med. Språk problem två idag, check!

Resten av min "lediga" tid i dag har spenderats på hallen. Från 14-19 så är vi där varje dag så det är inte så konstigt att jag knappt kommer ner till toalettstolen för benen är så förstörda. Skulle verkligen vilja haft en handikapp toalett just nu. I morgon har vi is, plus kondition på is plus fys. Ligger redan och har ågren över det. Men nu ska jag inte vara den. Två saker positiva från i dag. Fått mina nya skridskor. Och vi har även fått så kallade "recovery pants", ett par tights som sitter väldigt tajt mot benen som ska hjälpa med återhämtningen i framför allt benen. Dem är väldigt bekväma när man får på sig dem, dock tog det närmare 5 minuter att få dem över vaderna.

Dags att borsta gaddarna. Sedan sängdags.

Här är en kik på mina nya brallooor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela