Kontraster

Publicerad 2012-08-25 17:02:31 i

Läste i min kompanjon Fällis blogg att det tydligen åskade och stormade i North Dakota i går. Jag känner igen mig i hennes tankar. Kommer ihåg första gången jag var med om en storm varning här. Skollarm gick över hela skolan och paniken kröp inom mig. Larmet hade man först ingenaning om vad det var förrän efteråt då laget berättade att det var storm varning. Jag hade ju en känsla om att det var någon terrorist attack på g eller liknande, vilket inte är så ovanligt i det här landet. Hahah! 
 
En annan kontrast är vädret. Vad fan är det frågan om. Jag upplever just nu hög hög sommarvärme. 27 grader just nu, 11 på morgonen och det kommer krypa upp det 35. Nu i somras fick man ju vara glad om det var varmare än 20.. Ska strax kila ut och kanske man kan börja jobba på brännan., den som försvann så fort jag landade i sverige i juni. 
 
Annars då. I går hade vi sista testerna och det gick kuuung. Så skönt att ha det gjort. Vi firade med att gå till cuzzins, ett frozen yogurt ställe med grymma toppingar såsom brownies, och allt annat i choklad väg. Sedan kom laget hit till vår lägenhet och vi hade riktigt roligt med lite spel och dryck. Vid 11 gick vi i väg till Tina's kille's hus där de hade en Toga fest. Alla gick omkring i lakan och där kom vi helt obrydd. Jag var ju iaf lite toga klädd, då jag strax innan vi gick satt på mig min mönstriga långklänning. Det var faktiskt riktigt roligt där, och när de andra tjejerna drog vidare till baren så gick jag hem och la mig.. 
 
Dags att kila! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela