roadtrip

Publicerad 2011-11-20 20:43:45 i ,

2 bortamatcher avklarade. Den här gången ägnade vi 3 dagar i Östra US, i NY trakten. Dock, en bra bit ifrån NY city :(
Vi lirade mot Syracuse, och det var även min första bussresa på närmare 2 år. Vi flyger alltid till våra matcher men den här gången så bussade vi eftersom det inte var så lång resa, 8 (!) timmar ://
Resan dit gick bra. Vi åkte i en så kallad sleeper bus, med sovplatser över hela bussen. Fåtöljer och bord, satt det var en helt okej resa dit. Lite trångt och en gasig mage var ett stort minus dock.
Vi vann båda matcherna, som planerat! Bussresan hem däremot var nog den värsta bussresan jag varit med om. För det första så var jag magsjuk på fredagen och natten till lördagen., förmodligen pga. något skumt jag ätit. Men jag lirade ändå lördagens match. När vi sedan skulle bege oss hemåt så började magen leva sitt egna liv igen. Kanske inte så konstigt eftersom jag blev så sjukt åksjuk. Det var få fönster på bussen, och dem som fanns var igen täppta för att vi skulle kunna sova. Dock var det helt omöjligt att sova, eftersom bussen gick mer sidledes än framåt. Trodde seriöst att vi skulle krascha, och jag låg bara och väntade på smällen medans dem andra i laget sov. Men vi kom hem, utan krasch! thank god!
Blev en rejäl sovmorgon. 11 vaknade jag utan alarm. Har sedan dess suttit och skypat och pluggat. Har en uppsats som ska skickas in halv 5 ikväll och har dessutom ett stort kapitel om religions skit att läsa. Men jag gråter inte floder för de.., för jag ska kolla på breaking dawn ikväll! Yaaaayyyy
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie Svedin

Annie Svedin, född -91 och kommer ifrån söråker, timrå. Är för tredje året bosatt i Columbus, OH, USA där jag lever hockey och pluggar på The Ohio State University.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela